|
Nr. |
Eintrag |
|
1 |
O'Sullivan, Roger (Hg.): Ethics and integrity in research with older people and service users : moving beyond the rhetoric 2024 |
|
2 |
Schroeder, Doris; Chatfield, Kate; Chennells, Roger: Vulnerability revisited : leaving no one behind in research 2024 |
|
3 |
Blesenkemper, Klaus; Vering, Axel: Praxissemester Philosophie und Ethik : zur Begleitung der Praxisphasen in der Lehramtsausbildung 2023 |
|
4 |
Driver, Julia: Subjectivism In: Exploring ethics : an introductory anthology / ed. by Steven Cahn. - 6. ed . - New York : Oxford Univ. Press, (2023). - 26-28 |
|
5 |
Iyioke, Ike V.: Rethinking clinical trials and redefining responsibility for research participants : a focus on Africa 2023 |
|
6 |
Peters, Martina (Hg.): Textearbeit im Philosophie- und Ethikunterricht : Methoden im Philosophie- und Ethikunterricht 2023 |
|
7 |
Walker, Mary Jean: Narrative and identity In: The Routledge handbook of feminist bioethics / ed. by Wendy A. Rogers, Jackie Leach Scully, Stacy M. Carter, Vikki A. Entwistle and Catherine Mills. - New York, NY [u.a.] : Routledge, (2023). - 137-150 |
|
8 |
Krebs, Angelika: "Alles ruft" : warum und mit welchem Recht personifizieren wir die Natur? In: Natur, Ethik und Ästhetik / Dieter Sturma (Hg.), 2022, 36, 277-300 |
|
9 |
Rödiger, Anna Caroline: Zum Umgang mit incidental findings in der neurowissenschaftlichen Forschung mit bildgebenden Verfahren 2022 |
|
10 |
Austerfield, Daniel: Theorie und Praxis eines wertneutralen Ethikunterrichts In: Werte im Ethikunterricht : an den Grenzen der Wertneutralität / Minkyung Kim ; Tobias Gutmann ; Jan Friedrich ; Katharina Neef (Hrsg.), 2021, 7, 65-79 |
|
11 |
Biasucci, Cara: Integrating behavioral ethics with Ethics Unwrapped In: Teaching ethics : instructional models, methods, and modalities for university studies / ed. by Daniel E. Wueste. - Lanham, MD [u.a.] : Rowman & Littlefield, (2021). - 159-187 |
|
12 |
Burroughs, Michael D.: Dialogue and ethics in the classroom In: Teaching ethics : instructional models, methods, and modalities for university studies / ed. by Daniel E. Wueste. - Lanham, MD [u.a.] : Rowman & Littlefield, (2021). - 25-38 |
|
13 |
Comtesse, Dagmar: Ethikunterricht zwischen liberaler Neutralitätsannahme und kommunitaristicher Wertevermittlung In: Werte im Ethikunterricht : an den Grenzen der Wertneutralität / Minkyung Kim ; Tobias Gutmann ; Jan Friedrich ; Katharina Neef (Hrsg.), 2021, 7, 41-63 |
|
14 |
Cooley, Dennis R.: Teaching ethics through literature In: Teaching ethics : instructional models, methods, and modalities for university studies / ed. by Daniel E. Wueste. - Lanham, MD [u.a.] : Rowman & Littlefield, (2021). - 61-76 |
|
15 |
Croskery, Patrick: Using an Ethics Bowl competition in the classroom to teach ethical theory In: Teaching ethics : instructional models, methods, and modalities for university studies / ed. by Daniel E. Wueste. - Lanham, MD [u.a.] : Rowman & Littlefield, (2021). - 149-157 |
|
16 |
Foth, Thomas; Leibing, Annette: Rethinking dementia as a queer way of life and as crip possibility : A critique of the concept of person in person-centredness. In: Nursing Philosophy, 2021, e12373 (08.10.2021), 10 |
|
17 |
Frey, Sandra: Über den Unsinn des (Wert-)Neutralitätsgebots im Kontext von Bildungstheorien, Erkenntnistheorie, Ethik und Moral In: Werte im Ethikunterricht : an den Grenzen der Wertneutralität / Minkyung Kim ; Tobias Gutmann ; Jan Friedrich ; Katharina Neef (Hrsg.), 2021, 7, 17-40 |
|
18 |
Giesinger, Johannes: Kontroversität im Ethikunterricht : das Kriterium der öffentlichen Rechtfertigbarkeit In: Werte im Ethikunterricht : an den Grenzen der Wertneutralität / Minkyung Kim ; Tobias Gutmann ; Jan Friedrich ; Katharina Neef (Hrsg.), 2021, 7, 103-124 |
|
19 |
Gutmann, Tobias: Grundkurs Ethik - Erziehung zum Relativismus? In: Werte im Ethikunterricht : an den Grenzen der Wertneutralität / Minkyung Kim ; Tobias Gutmann ; Jan Friedrich ; Katharina Neef (Hrsg.), 2021, 7, 275-297 |
|
20 |
Holme, Hannah: An den Grenzen normativer Ordnungen In: Werte im Ethikunterricht : an den Grenzen der Wertneutralität / Minkyung Kim ; Tobias Gutmann ; Jan Friedrich ; Katharina Neef (Hrsg.), 2021, 7, 195-208 |